De masterclass die tot doel had het vergroten van de kennis op het gebied van digitalisering stond onder leiding van Ruben Maes. Michel de “Buzzmaster” vroeg de aanwezigen verbinding te maken met het Buzzmaster netwerk. Op die manier werd de interactiviteit van de bijeenkomst vormgegeven.

Patrick Klerks (oprichter van het collectief ‘Online Slimmerik’) nam de leden mee in de digitale wereld en alles wat hierin mogelijk is. Zijn werkwijze: met piepkleine stukjes content peilen wie waarin geïnteresseerd is om ze vervolgens dieper te betrekken en te activeren.

Robert van der Vossen (oprichter van CYCO Cybercrime Cover) schetste de wereld van hackers. Waarom zijn data van corporaties interessant? Hij ging nader in op cyberrisico’s en het juridische kader. Hij schetste o.a. de digitale onderwereld, ging in op het internet of things en nodigde de aanwezigen uit om met blauwe ballen te gooien en een dos-aanval te verbeelden.