In de komende masterclass duiken we in op de veranderende samenleving. De aandacht voor ongelijkheid, onderdrukking en misstanden neemt toe. De bevolkingssamenstelling verandert en  Nederland wordt door migratie steeds diverser. Hoe kijk jij daarnaar als bestuurder? Hoe ga je om met diversiteit en meervoudige tegengestelde belangen? Wat vraagt dat van jouw leiderschap ‘binnen’ en ‘buiten’ de organisatie?

Met Leo Lucassen (hoogleraar Sociale Geschiedenis) gaan we in op de impact van migratie op de samenleving en leiderschap in verleden, heden en de nabije toekomst. Wat vraagt dit in de omgang met elkaar en van de corporatiebestuurder? Thema’s als woke, polarisatie, diversiteit, druk van publieke opinie en gevraagde kwaliteiten en competenties komen hierin terug.

Daarnaast gaat Jasper van Assche (sociaal psycholoog) in op zijn onderzoek waarom diversiteit polariseert. Dit onderzoek heeft hij in Vlaamse en Nederlandse wijken verricht en gaat ons zeker nieuwe inzichten bieden, ook als opmaat naar de volgende masterclass.

Met Ruben Maes als scherpe dagvoorzitter gaan we hier op interactieve wijze verder op in.

Programma
Voorafgaand aan de masterclass vindt de ledenvergadering plaats. We sluiten af met een lunch.

Meer informatie vindt u in deze flyer.

Opgeven
U kunt zich opgeven via deze link.