Tijdens de ledenvergadering van 14 september 2022 is Ton de Rond benoemd als bestuurslid van de NVBW.

Vanwege het aangekondigde vertrek van Nico Overdevest tijdens de Tweedaagse in november moest het bestuur op zoek naar een nieuw bestuurslid. Vanwege de rol van Nico binnen het bestuur was het van belang om een overgangsperiode te creëren, zodat het belangenbehartigingsdossier en de rol van penningmeester goed kan worden overgedragen.

Ton is een betrokken lid van de NVBW, onder andere als ambassadeur. Tijdens de procedure voor werving van de voorzitter van de NVBW kwam Ton naar voren en bleek dat hij ook interesse had in de portefeuille belangenbehartiging en het penningmeesterschap. Bovendien ziet het bestuur in hem een goede opvolger van Nico en een waardevolle aanvulling op het bestuur.

Momenteel is Ton directeur-bestuurder van Habion, een landelijke corporatie gericht op het huisvesten van ouderen. Eerder werkte hij onder andere als directeur Financiën en Bedrijfsvoering van Ymere Ontwikkeling. Momenteel heeft hij de volgende nevenfuncties: lid Raad van Toezicht van Stichting Limor, lid bestuur Stichting Utrechtse Woningcorporaties en directeur Stichting Vastgoed zorgsector.

“De NVBW draagt een grote verantwoordelijkheid als  belangenbehartiger richting de diverse stakeholders. Daarnaast zie ik een belangrijke taak in het blijven faciliteren van het netwerk van bestuurders. Uit eigen ervaring weet ik dat het voor beginnende bestuurders, maar ook voor bestuurders die alleen besturen heel fijn is  om met vakgenoten van gedachten te kunnen wisselen. Ik wil hier graag aan bijdragen.”