Jaarlijks publiceert KPMG de in- en uitstroom van bestuurders van woningcorporaties. Daarbij worden ook trends en ontwikkelingen die daarmee verband houden in kaart gebracht. Dit jaar verscheen de publicatie alweer voor de 10e keer, een jubileumeditie. Die editie werd door Johan van Hoof en Jan Joost Wobben in Wageningen uitgereikt aan Annelies Barnard, voorzitter van de NVBW.

Annelies Barnard (NVBW): “Deze jaarlijkse publicatie is een mooie traditie geworden. Het geeft een kort, krachtig en overzichtelijk beeld van wat er op bestuurlijk niveau in de sector gebeurt.”

Johan van Hoof (KPMG): “Het begon als een eenmalig onderzoek voor een bijeenkomst van de NVBW, maar het is zo goed bevallen dat we het jaarlijks zijn gaan doen. Ieder jaar vallen weer nieuwe zaken op.”

Jan Joost Wobben (KPMG): “Dit jaar is bijvoorbeeld de instroom van buiten de sector hoger dan ooit, bijna 1/3 van de nieuwe bestuurders komt van buiten de sector. Maar er is ook veel talent in de sector, die mix is mooi om te zien.”

De publicatie is te downloaden op de site van KPMG, de NVBW en de VTW.